Nominerad till hederspriset Årets kocklärare 2008


Katarina Westlund är en av fyra lärare i Sverige som har blivit nominerade till årets kocklärare 2008
Vinnaren presenteras på HR-lärardag i Stockholm den 27 oktober.

Motivering 

Katarina Westlund, Dackeskolan i Mjölby
"Genom att sätta tilltro till elevens förmåga 
får hon dem att växa, att utvecklas både 
inom restaurangyrket och som vuxna
personer med ökad tro på sig själv."

Roligast med jobbet: Det är att se 
eleverna utvecklas, både i den kommande 
yrkesrollen och som människor. 
Jag har märkt att om jag ger mycket av mig 
själv så får jag mycket tillbaka. 
Matlagningen är mitt driv och jag är 
väldigt stolt över att vara kock och 
det är viktigt för mig att förmedla 
den stoltheten till eleven och roligt att se när de 
tar det till sig och själva känner sig stolta. 

Största utmaningen just nu: 
Att kunna möta eleverna på deras olika 
kunskaps- och ambitionsnivåer och ge dem 
den ryggsäck med kunskap de behöver
för att gå vidare och stanna kvar i branschen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis :)

2008-10-21 @ 21:12:18
Postat av: Emelie

Grattis :)

2008-10-22 @ 13:07:02
Postat av: Linus

GRATTIS:)

2008-10-22 @ 19:10:00
Postat av: marianne bremer

Håller tummarna! Välförtjänt.

Kram

Marianne

2008-10-26 @ 21:03:25
Postat av: Heinz Glöckler Årets Kocklärare 2003

Grattis från Årets Kocklärare 2003 Heinz Glöckler

"eleverna i centrum så lyckas man" Hurra

[email protected]

2008-10-27 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0