Dundee, Skottland 2010

Nu har jag kommit fram till Dundee efter en lång resa som tog nästan hela dagen. Det var en res glädje att få flyga med Ryanair, något som jag inte hade förväntat mig. Deras service nivå hade höjt sig en smula. Bra för dem! Deras kontroll på att ha rätt vikt i bagaget stämde till punkt och pricka. Jag hade bara några 200 gram för mycket och fick lägga min datorladdare i min kavajficka. Det va en nöje att ta tåget från Edinburg till Dundee, genom strandkanten och längs den skotska naturen. Enkel resa utan mycket krångel och smärtfritt. Nu befinner jag mig i rummet som ska vara min hem i två veckor, Mariee Guest House. En B&B som drivs av en trevlig par från Romanien. Idag skulle jag gå ut och plåta lite runt stan och till min förbannelse kunde jag konstatera att en lite skydd som tillhör batteriet saknas, suck. Kameran fungerar ej utan den. För att spara på vikten tog jag bort batteri handgreppet och glömde sätta på locket. Nu får jag förlita mig på min iPhone för att uppdatera bloggen med bilder. Thats life, you make the best out of it! Idag, tog jag en morgon jogging tur längs sand stranden, cirka 6km. Därefter blev det inget traditionell skotskt frukost, yes! Det blev en lättare och nyttigare frukost, mer a la Svenska. Igår åt jag en omelett till kvälls mat och gissa vad jag fick till den, pommes frites. Här är pommes kung! Därför idag valde jag att äta mat från en indiskt matställe, all you can eat indiskt buffe, gott!!!! I morgon blir min första möte med Louisa från Dundee College. I morgon ska jag delta i elev rekryteringen, vara med i urvalet av blivande Dundee College elever. Det kommer bli intressant att få del av dessa intervjuer. Detta har Louisa mejlat och informerat mig om. God Natt kära Sverige! Mike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0